Kas jāzina, lai “ask.fm” lietošana kļūtu jums drošāka

ask.fm ir Latvijā izveidots un reģistrēts sociālais tīkls, kurā lietotāji viens otram uzdod jautājumus un sniedz atbildes par visdažādākajām tēmām. Vietne kļūst arvien populārāka un šobrīd tās lietotāju skaits pārsniedz 56 miljonus lietotāju, un ask.fm ir pieejams 31 valodā. Liela daļa ieteikumu par sociālo tīklu drošāku lietošanu, kas minēti rakstos par Facebook.com un Draugiem.lv attiecināmi arī uz ask.fm, tomēr ir vēl pāris atšķirību, kas jāņem vērā.

ask.fm atšķiras no citiem sociālajiem tīkliem?

Portāla darbība aprobežojas tikai ar jautājumu uzdošanu un atbilžu sniegšanu. Lietotāji jautājumus var uzdot, gan atklājot savu identitāti, gan anonīmi. Iespēja anonīmi uzdot jautājumus ir radījusi situāciju, ka bieži šis portāls tiek izmantots lietotāju emocionālai pazemošanai/ terorizēšanai un aizskaršanai. Lai arī, uzdodot jautājumus anonīmi, jautājuma uzdevēja vārds nebūs redzams citiem lietotājiem, informācija par jautājuma uzdevēju tik un tā var tikt nodota varas iestādēm, ja tās to pieprasīs. Ir svarīgi atcerēties, ka viss saturs, ko lietotājs publicē portālā, ir publiski pieejams ikvienam interneta lietotājam. Lai apskatītu kādu profilu, nav jābūt reģistrētam lietotājam, ir jāzina tikai portāla lietotāja profila adrese.

Svarīgākais, kas jāzina, lai ask.fm lietošana kļūtu drošāka

Kā izvairīties no anonīmiem jautājumiem?

Portālā ir pieejama iespēja izvairīties no anonīmu jautājumu saņemšanas, un tā ir katram portāla lietotājam jāaktivizē pašam. Iespēja „Neļaut anonīmus jautājumus” samazinās risku saņemt aizkarošus un naidīgus jautājumus. Lai aktivizētu iespēju:
  1. augšējā rindā izvēlieties „Uzstādījumi”
  2. sadaļā „Privātums” norādiet: „Neļaut anonīmus jautājumus”
uzstadijumi_1_ask_fm uzstadijumi_2_ask_fm

Kā ziņot par problēmu?

Portālā ir iespēja ziņot par dažādiem pārkāpumiem gan portālā reģistrētajiem lietotājiem, gan nereģistrētajiem. Iespēja ir pieejama pie katra no jautājumiem. Uzejot ar peles kursoru uz jautājuma, par kuru vēlaties ziņot, parādīsies iespējas „Man patīk” - ♥ kā arī lejupvērsta bultiņa „Sūdzēties”. Izvēloties iespēju „Sūdzēties”, ir jānorāda iemesls, par kuru tiek ziņots:
  • Mēstule vai krāpšanās
  • Naidīgs saturs
  • Vardarbība vai kaitnieciska uzvedība
  • Pornogrāfisks saturs
aizvainojums_ask_fmsudzeties_ask_fm

Kā bloķēt nevēlamus lietotājus?

Portālā ir iespējams arī bloķēt citus lietotājus, tā liedzot iespēju šiem konkrētajiem lietotājiem uzdot jums jautājumus, spiest „Man patīk” uz atbildēm un dāvināt jums profilā dāvanas. Visi bloķēto lietotāju nospiestie „Man patīk” un neatbildētie jautājumi tiks dzēsti no profila. Taču bloķētie lietotāji arvien varēs sekot jūsu profilam un lasīt publicētos jautājumus un atbildes. Iespēja „Bloķēt” pieejama katra lietotāja profila apakšējā daļā. Bloķējot lietotāju ir jānorāda bloķēšanas iemesls:
  • Nevēlos saņemt vairāk jautājumus no šī lietotāja
  • Mēstule vai krāpšanās
  • Naidīgs saturs
  • Vardarbība vai kaitnieciska uzvedība
  • Pornogrāfisks saturs
bloket_ask_fm Jebkurš lietotājs var dzēst ikvienu jautājumu, ko ir pats uzdevis un atbildi, ko sniedzis. Šī iespēja pieejama reģistrētajiem lietotājiem pie jautājumiem un atbildēm profilā.

Ņemiet vērā!

Ja problēmas portālā kļūst nopietnas, problēmas risināšanā jāiesaista speciālisti (psihologi, sociālie darbinieki). Pēc padoma var vērsties Uzticības tālrunī 116111 vai mājaslapā www.drossinternets.lv!